Igénylés
A COOP az ország legnagyobb lefedettséggel rendelkező, hazai élelmiszerlánca, mindannyiunk „jó szomszédja”. A jelmondat kifejezi a hálózat legfontosabb ismérvét: a COOP szinte mindenütt jelen van, barátságos, közeli élelmiszerüzlet, mindennapi életünk része.
Sokoldalú üzlettípusainak köszönhetően, lehetősége nyílik a vásárlói igények teljes körű kielégítésére: a falvakban a lélekszámhoz igazodó kisboltok jelentik a lakosságnak a mindennapi élethez szükséges élelmiszer és vegyi áru beszerzési lehetőséget, a községekben és városokban nagyobb alapterületű üzletek versenyeznek a multinacionális láncokkal.
Az üzletlánc céljai között előkelő helyen szerepel a magyar kereskedelmi kultúra színvonalának emelése, különösen a fogyasztók részére történő személyes eladás és a vásárlás kulturált körülményeinek biztosításával.
A szövetkezeti mozgalom megújulása eredményezte 1995-ben egy országos szövetkezeti üzletlánc, a Coop megalapítását. A közös beszerzési és kereskedelemszervezői feladatok országos ellátására 1997-ben megalakult a Co-op Hungary Zrt., amelynek vezetésével az üzletlánc a 2000-es évek elején, franchise alapon szerveződött újjá.
A mára gazdasági csoportként működő Coop története kivételes a hazai piacon, hiszen több mint 20 évvel ezelőtti megalapítása óta 100%-ban hazai tulajdonban lévő cégként egyedülálló módon, több mint egy évszázadot átívelő történelmi gyökerekkel rendelkezik. A szövetkezeti kereskedelemre jellemző eszmeiség, az összefogás és a közösség iránt érzett felelősség ma is meghatározza a Coop működését.
A csoport árbevétele a Coop megalapítása óta felfelé ívelő pályán halad, a 2018-as évben 627 milliárd forintos forgalmat bonyolított. A fokozódó verseny és a gazdasági/szabályzói környezet változásának ellenére 12%-os piaci részesedésével évek óta őrzi meghatározó pozícióját – rangsorban a második – a magyar élelmiszer-kiskereskedelemben.
A COOP Klub az ország egyik legnagyobb törzsvásárlói programja. Az elmúlt hat év tudatos fejlesztéseinek és márkaépítésének köszönhetően az üzletlánc regisztrált törzsvásárlói létszáma elérte az 1,1 millió főt. COOP Klub kártya egyszerűen működik: minden vásárláskor 20 Ft-onként 1 pont jóváírásra kerül a kártyán. Minden jóváírt 5000 pont után, 500 forintos vásárlási utalvány jár.
Az 500 Ft-os vásárlási utalványon túl a törzsvásárlók havonta kuponlevelet kapnak, amely további kedvezményekre jogosító speciális kuponokat tartalmaz. Bármely COOP Klub emblémával ellátott COOP üzletben igényelhető törzsvásárlói kártya. A kártyaigénylés egyszerű és gyors.
További részletek a törzsvásárlói programról >>
A COOP 1998 óta forgalmazza sajátmárkás termékeit, jelenleg a vásárlók éves szinten 150 millió alkalommal döntenek mellettük. A portfólió rendkívül széles, a Coop igyekszik minden fontosabb vásárlói célcsoportban és termékkategóriában sajátmárkás terméket kínálni. A gyártás során a hazai lánc túlnyomórészt magyar beszállítóval működik együtt.
A fogyasztók 4 termékcsalád több mint 900 féle terméke közül választhatnak.
COOP – Jót jó áron
A legtöbb saját márkás cikk COOP Jót jó áron kategóriában található. A termékcsalád a vásárlók számára legfontosabb fogyasztási cikkeket megbízható minőségben, hazai forrásból, elérhető áron kínálja. A termékcsalád célja, hogy a hétköznapi bevásárlások során a legjobb ár/érték arányú termékekből választhassanak a vásárlók.
COOP Prémium
A COOP Prémium termékcsalád kiváló minőségű termékeket kínál versenyképes áron.
COOP Jó nekem
A COOP Jó nekem termékcsalád azon vásárlókat célozza meg, akik számára fontos önmaga és családja egészsége, a testi-lelki erőnlét, a teljes értékű élet, a vitalitás. A csomagolás korrekt és hiteles tájékoztatást nyújt az egyedi ikonok rendszerével annak érdekében, hogy a vásárló tisztában legyen a termék pontos beltartalmával.
Minden nap
A COOP Minden nap termékcsalád alapvető fogyasztási cikkeket kínál az ismert márkáknál jóval alacsonyabb áron.
Tekintse meg saját márkás termékkínálatunkat! >>
A kereskedelmet nemcsak a kiélezett verseny jellemzi, hanem az állandó változás is, hiszen a működési környezet, a fogyasztói igények és ezzel a vásárlási szokások, valamint az aktuális ágazati trendek és a technológiai színvonal is folyamatosan változnak.
A Coop életében 2010-2012 között lezajlott egy teljes arculati és üzleti megújítás, ami egy vadonatúj vizuális megjelenést eredményezett, amely kiterjedt a logóra, a márkatermékek csomagolására, az üzletek megjelenésére és szakmai tartalmára, kategória besorolására. Míg korábban az üzletek besorolása kizárólag az alapterület alapján történt, a program a méret és a választék nagysága mellett a boltok által nyújtott szolgáltatások összessége alapján rendezte az üzleteket Coop mini, Coop abc és Coop szuper kategóriába.
2016-ban indult egy újabb boltmegújítási program, amely ezúttal kiemelten a bolti technológiára, az egységes informatikára és az energiahatékonyságra, valamint a termékválaszték bővítésére, a merchandising tevékenység optimalizálására, illetve a bolti arculat ismételt modernizálására fókuszál. Az üzletek külső és belső arculata napjaink követelményeinek megfelelve modernséget, frissességet, letisztultságot, rendezettséget sugallnak. Ezzel együtt kényelmi és közösségépítő szolgáltatások kerülnek bevezetésre, mint például salátabár, ital pult, de van, ahol egy komplett kávézó is megtalálható, sőt wifi is.
A Coop országos hazai üzletláncként és a piac meghatározó szereplőjeként tevékenységével milliók életére van hatással. A hálózat kiáll az egyetemes értékek mellett, hagyományosan jelentős támogatója a nemzeti identitás és kulturális értékek megőrzését célzó rendezvényeknek, civil szervezeteknek, művészeti alkotócsoportoknak, sportegyesületeknek és egyéb más civil kezdeményezéseknek. Ugyanakkor a franchise rendszer tagjai helyi vállalatként a boltokat körülvevő közösségek szerves részeként tevékenykednek. A hálózat helyi munkavállalókat foglalkoztat, helyben adózik, és jelentős nagyságrendben forgalmazza a hazai beszállítók termékeit. A Coop egységes társadalomtudatos tevékenységének középpontjában a családok, a fiatalok támogatása áll az egészséges és mozgásban gazdag életmód előtérbe helyezésével.
A vállalatnál a felelős magatartás nem pusztán eseti jellegű jótékonykodás vagy kommunikációs eszköz, hanem a hálózat egészét átható, a szervezeti kultúrába szervesen beépülő szemléletmód, éveken átívelő rendszer, a vállalati működés meghatározó pillére.
A kereskedelmi lánc országos társadalmi felelősségvállalási programjai között egyedülállóként emelkedik ki a kezdetek óta a hazai élelmiszertermelést középpontba állító „Coop Rally, a minőségi magyar termékekért” szakmai program, amelyet 2006 óta minden év szeptemberében megrendez.
A most már tradicionálisnak tekinthető COOP Rally már az első évben kiérdemelte az FMCG szektor és a kormányzat támogatását, melynek eredménye, hogy az elmúlt évek során, a szakmai kereten túlnőve sikeresen szólította meg a fogyasztók széles rétegét is, hozzájárult a magyar termékek forgalmának növekedéséhez. Eredményeit 2017-ben Magyar Termék Nagydíjjal, 2018-ban Érték és Minőség Nagydíjjal ismertek el.
További részletek, információk és képes beszámoló >>
A COOP 1996 óta támogatja a Magyar Olimpiai Csapatot, 2013-tól gyémántfokozatú támogatóként, emellett kiemelt szponzora a hazai női és férfi kézilabda- továbbá a férfi vízilabda-válogatottnak. Az üzletlánc elhivatottságát mutatja, hogy folytatva az eddigi támogatási tevékenységet, 2017-ben a következő olimpiai ciklusra vonatkozóan is meghosszabbította együttműködését a Magyar Olimpiai Bizottsággal.
A COOP 2010-ben létrehozta a COOP Segély Alapítványt, amely az önhibájukon kívül bajba jutott emberek, hátrányos helyzetű csoportok megsegítésére fordítja figyelmét. Az alapítvány lassan kilenc ével működése során több mint 130 millió forint értékű, csaknem 300 tonna élelmiszer adománnyal segítette az önhibájukon kívül bajba jutott embereket és a nevelőotthonokban és nevelőszülőknél élő különleges ellátást igénylő, több mint 25 000 gyermeket.
A 11 éve működő Bartolák Mihály Alapítvány tehetséges fiatalok tanulmányainak segítésére jött létre. Az eltelt idő alatt több mint 300, a cégcsoport körében dolgozó szülő, vagy nyugdíjas nagyszülő tehetséges, rászoruló gyermekének, unokájának alap-közép és felsőfokú tanulmányait segítette.
Az országos szintű programok megvalósítása mellett számos társadalmi, illetve szociális célú megmozdulást szervez lokálisan, hozzájárulva a közösségek életminőségének javításához. Részt vállal a helyi közösségek életében, támogatja az amatőr, illetve élsportot, helyi kulturális kezdeményezéseket. Emellett a hálózat vezetői aktív szerepet vállalnak a helyi közéletben és részt vesznek a gazdasági környezet alakításában és a vállalkozások érdekképviseletében.
A gazdasági tevékenység mellett folytatott társadalmi programjaiért, mint felelős piaci szereplő, a COOP 2017-ben elnyerte, és hazánkba hozta a nemzetközi Global Sustainability Leadership Awards, fenntarthatósági gyakorlatokat elismerő díjat.
Magyar Termékekért Kereskedelmi Nívódíj 2019
A Magyar Termékekért Kereskedelmi Nívódíjat a Magyar Termék védjegyeket használó gyártócégek szavazati alapján 2019-ben a COOP Gazdasági Csoport érdemelte ki. Az üzletlánc megalakulása óta elkötelezett a hazai élelmiszeripar és minőségi termékek iránt, választékában több, mint 80 százalékban Magyarországon előállított termékek találhatók. Az értékelésnél számított a Magyar Termék védjegyes termékek forgalma, az ezen áruk megjelenésére nyújtott kommunikációs felületek és a megvalósított promóciók sikeressége, valamint a bemutatott egyéb aktivitások, értékesítést ösztönző tevékenységek.
2018 után 5. alkalommal: Energiatudatos Vállalat a Coop
Virtuális Erőmű Program – Energiahatékonysági Kiválósági Pályázat
A Magyar Innováció és Hatékonyság Nonprofit Kft. által működtetett Virtuális Erőmű Program energiahatékonysági kiválósági pályázata 2011 óta díjazza az energiatudatosság és az energiahatékonyság mellett elkötelezett hazai vállalkozásokat. Az Energiatudatos Vállalat elismerést 2018 után annak köszönhetően kapta meg immár ötödik alkalommal a COOP Gazdasági Csoport, hogy fejlesztési politikájában terveszerűen valósította meg korábbi vállalásait, illetve további önkéntes energia- és környezettudatos vállalásokat tett a fenntarthatóság érdekében.
2012-2020: MagyarBrands
Coop Gazdasági Csoport – kiváló fogyasztói márka
A MagyarBrands program immáron tizenegyedik éve díjazza a magyar vonatkozású márkák közül a legeredményesebbeket, mára kiváló fogyasztói márka, kiváló üzleti márka, innovatív márka és munkáltatói márka kategóriákban. A legkiemelkedőbb hazai fogyasztói márkák körébe immár kilencedik alkalommal választották be az üzletláncot.
Magyar Franchise Szövetség – Az Év Legdinamikusabban Fejlődő Franchise Hálózata 2018
A Magyar Franchise Szövetség „Az Év Legdinamikusabban Fejlődő Franchise Hálózata” címmel ismerte el a COOP Gazdasági Csoport elmúlt években végrehajtott fejlesztéseit. A hálózat hatékonyságának növelésére irányuló boltmegújítási program részeként szerepeltek technológiai, energiahatékonysági és logisztikai beruházások, valamint a merchandising tevékenységének fejlesztése is.
Magyar Franchise Szövetség – Az Év Multi-brand Franchise Átvevője 2018
A kategóriában elsőként, a CO-OP Star Zrt. vehetett át díjat, amellyel a társaság a COOP és a Fornetti brand működtetésében elért eredményeit értékelték.
Élelmiszer Magazin – Év boltja 2015-2018
Coop Szolnok Zrt, Gödöllő Coop Zrt., Co-op Star Zrt., Galga Coop Zrt.,
A Élelmiszer Magazin által 2015 óta meghirdetett pályázat célja, hogy bemutassa és elismerje Magyarország meghatározott szempontok szerint legkiválóbb élelmiszert és egyéb FMCG-termékeket kínáló különleges és kiemelkedő kereskedelmi üzleteit. A COOP az évek során többször szupermarket kategóriában és kereskedelmi lánchoz tartozó kisbolt kategóriában nyerte el a címet.
Nemzetközi fenntarthatósági gyakorlatok díj 2017
Coop Gazdasági Csoport – Global Sustainability Leadership Awards (nemzetközi díj)
A díjat a Word Sustainability Congress nemzetközi szakmai szervezet gondozza, amellyel világszerte kifejlesztett legjobb fenntarthatósági gyakorlatokat ismeri el. A kitüntető címet a Coop a társadalmi beágyazottságáért, felelősségvállalási tevékenységéért és felelős egyben eredményes gazdasági működéséért érdemelte ki.
Magyar Termék Nagydíj 2017
A több mint egy évtizede tartó összefogás a COOP, valamint partnerei, beszállítói között, és az általuk végzett közös munka eredménye, hogy 2017-ben a Coop Rally, mint a hazai élelmiszer-előállítás legnagyobb közös ünnepe, a fogyasztói tájékoztatásban betöltött szerepéért és a fogyasztói tudatosság erősítéséért kiérdemelhette a Magyar Termék Nagydíjat.
Társadalmi Befektetések Díj – Junior Különdíj 2014
A Magyar Adományozói Fórum (MAF) Társadalmi Befektetések Díj Junior Különdíját kapta a COOP üzletlánc az „Együtt az egészségért” programjának elismeréséért.
Élelmiszer Magazin – III. FMCG Greennovációs Nagydíj 2014
Unió Coop Zrt. – greennovatív kereskedő
Az Unió Coop Zrt. környezet- és energiatudatos fejlesztéseit, beruházásait bemutató „Greennovatívan a hátrányos helyzetű településeken is!” című pályamunkájával érdemelte ki a győzelmet a greennovatív kereskedő kategóriában.
Élelmiszer Magazin – II. FMCG Greennovációs Nagydíj 2013
Coop Szeged Zrt. – fődíj
A hazai élelmiszer szektorban második alkalommal került kiosztásra a Greennovációs Nagydíj melyen a bizottság a COOP Szeged Zrt. környezet- és energiatudatos programját bemutató „Fókuszban a környezettudatosság” című pályamunkáját értékelte a legkiválóbbnak, így Kiemelt fődíjjal jutalmazta.
Magyar Brands 2013 – Coop Rally
A MagyarBrands védjegy az üzletlánc példaértékű szakmai programjának, a COOP Rally, mint önálló márkának az elismerése.
Superbrands 2012, 2013, 2014
A Superbrands védjegy a fogyasztók érdekeit szem előtt tartó sikeres kereskedelmi tevékenység elismerése.
Business Superbrands 2011, 2012, 2013
A díj történetében a magyar tulajdonú kereskedelmi hálózatok között elsőként, a COOP üzletlánc kapta meg a Business Superbrands elismerést, amely a vállalkozói szféra, a partnerhálózat és a beszállítók felé tanúsított magatartást hivatott elismerni. A díjat kizárólag olyan cégeknek ítélik oda, amelyek szakterületükön kimagasló eredményt képesek felmutatni, tisztességesen és sikeresen működnek, valamint mindig szem előtt tartják fogyasztóik és partnereik érdekeit.
CSR Best Practice 2013 – Kommunikációs díj
A Magyar Public Relations Szövetség elismerése az „Együtt az egészségért!” országos edukációs program társadalmi hasznosságáért.
Az év franchise hálózata díj 2012
A Magyar Franchise Szövetség, “Az év franchise hálózata” díját a COOP üzletlánc hálózatban történő eredményes működéséért kapta.
POPAI Awards Hungary 2012
A POPAI Awards Hungary a COOP olimpiai rendezvénysorozatának meghatározó elemét, az „olimpiai totemet”, mint kiváló eladáshelyi kommunikációs eszközt díjazta.
CSR Hungary Díj 2012
Közös felelősség – Közös ügyek – sport, egészség kategória
A CSR Hungary Díj a COOP olimpiai szurkolói mozgalmát a társadalom számára értékes kezdeményezésként ismeri el.
Felhasználóbarát Honlap 2011
A COOP Üzletlánc honlapja, a www.coop.hu weboldala hasznos és megbízható információs tartalmával az elvárt felhasználói igényeknek megfelel, elégedettséget garantál. Ennek eredményeképpen elnyerte a Felhasználóbarát honlap minősítést.
CSR Best Practice 2010 – Mintaértékű CSR Project
Hagyományteremtő céllal 2006-ban indult el az első „COOP Rally”, amelynek legfontosabb célja volt a minőségi magyar termékeket középpontba állítása. Már az első évben kiérdemelte az FMCG szektor és a kormányzat támogatását, 2010-ben pedig a Magyar Public Relations Szövetség által meghirdetett „CSR Best Practice 2010” pályázatán, Mintaértékű CSR Projekt kategóriában jutalmazták.
Progresszív Szakmai Díjak 2009
COOP – Az év magyar árukért elkötelezett kereskedője Díj
A CO-OP Hungary Zrt. egy több mint fél éven át tartó, többfordulós szakmai megmérettetés keretén belül vívta ki magának „Az év magyar árukért elkötelezett kereskedője” kitüntető címet. A magyar élelmiszeripari szektorban tevékenykedő gazdasági társaságok és munkatársaik számára évente megrendezett, Progresszív Szakmai Díjak elnevezésű – korábban Kereskedőversenyként ismert – programban magyar beszállítókat felvonultató szakértői zsűri értékelte az adott kategóriában az elmúlt időszak teljesítményét.
Logisztikai Kiválóság Díj 2009
A Magyar Logisztikai, Beszerzési és Készletezési Társaság szakmai elismerése. A díj odaítélésének célja a kiváló szakmai teljesítmény elismerése a logisztika és ellátási lánc menedzsment területén. Az innovatív, egyedi, előremutató logisztikai ötleteket, megoldásokat, koncepciókat díjazza a Társaság minden évben.
2009 Kereskedelmi Honlapja – Közönségdíj 2009
Az Országos Kereskedelmi Szövetség szervezésében kerül megrendezésre a verseny, melynek közönség díját 2009-ben a www.coop.hu nyerte el. Az OKSZ ezzel a versennyel az online kereskedelem, a honlapok, az interneten a vásárlóknak, fogyasztóknak nyújtható információk előnyeire kívánja felhívni a figyelmet.
Magyar Kereskedelmi Nagydíj oklevele 2007
A Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetségének Ügyvezető Elnöksége a kereskedelem területén végzett kiemelkedő tevékenysége elismeréseként az Európai Kereskedelem Napja alkalmából Magyar Kereskedelmi Nagydíjban részesítette a CO-OP Hungary Zrt-t.
Az év Franchise Rendszere Díj 2007
A Magyar Franchise Szövetség a szakma érdekképviseletét, valamint az etikus franchise-rendszerek védelmét tartja egyik legfontosabb céljának. A díjak komoly elismerést jelentenek a szakma részéről, ezért minden évben számos hálózat pályázik a különböző díjakra. 2007-ben a CO-OP Hungary Zrt. nyerte el ezt a rangos szakmai díját, az üzletlánc lett az év franchise rendszere.